söndag 28 februari 2016

Välkommen!

Jag som skriver på denna miniblogg heter Åsa Puide och jag är vice förbundsordförande på DHR.
Jag har startat den här bloggen av flera anledningar. Dels för att du som följer den ska få veta lite mer om det internationella utvecklingssamarbetet som DHR driver i Sri Lanka tillsammans med olika lokala organisationer genom Myright med syftet att främja mänskliga rättigheter för personer med funktionsnedsättning.

En annan anledning är att det är första gången som jag är i Sri Lanka och jag tycker att det kan vara intressant att dokumentera lite det som jag ser och upplever under min resa dit. Jag reser den 1:a mars 2016 och kommer hem igen den 11.e mars 2016. För jag är helt säker på att jag har väldigt mycket att se och lära av de personer som jag kommer att möta där.

Den sista anledningen är att jag tror att det kan vara lite roligt för er som känner mig sedan tidigare att se vad jag håller på med på min fritid.

Kanske kan det också leda till att du kan tänka dig att stödja vårt arbete i förbundet genom att bli medlem i DHR. Ett nytt medlemskap första året kostar 150 kronor. Då stödjer du inte enbart vårt internationella utvecklingsarbete utan du hjälper även personer nära där du bor att kunna göra sina röster starkare för att kunna öka kunskapen kring tillgänglighet i samhället. För vem tillgänglighet är bra (kort sagt för alla) och vad samhället vinner på att bli mer inkluderande. Du får även en prenumeration på tidningen Funktionshinderpolitik som hjälper dig att hålla koll på det senaste vad gäller samhällsdebatten kring frågor som rör personer med funktionshinder. Väldigt väl investerade 150 kr om du frågar mig!

Då kör vi va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar